Nieuwsbrief oktober | 12.10.2015

Afgelopen week zijn er problemen ontstaan bij het mailen via onze server naar Hotmail en Live e-mail adressen. Het probleem is de implementatie van een nieuw beveiligingssysteem dat er voor moet zorgen dat er grote hoeveelheden mails (spam) op hun servers terecht komt. In plaats van de marges ruim in te stellen, hebben zij die echter erg krap gezet. Hierdoor komt het voor dat bepaalde ip-adressen worden geblockt of zoals in ons geval er een hele range ip-adressen wordt geblokkeerd. Beheerders van servers moeten dus zelf actie ondernemen en het verzoek tot verruiming indienen.

Onze provider heeft uiteraard ook direct actie ondernomen door verzoeken in te dienen om de marges te verruimen. Dit is door Hotmail en Live ook een aantal keer gedaan, echter zodra die nieuwe limiet wordt benaderd, wordt de deur weer dicht gegooid. Erg vervelend en helaas een probleem dat op het moment op grotere schaal voor komt. Alhoewel onze provider er alles aan doet om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, zijn zij afhankelijk van de reactie snelheid van de support afdeling van Hotmail en Live.

Wanneer dit problemen met zich meebrengt (omdat u dringend moet mailen naar Hotmail of Live adressen), dan zou u er tijdelijk voor kunnen kiezen om in uw e-mail instellingen de uitgaande mailserver van uw internetprovider te gebruiken. Deze gegevens heeft u als het goed is ontvangen van uw internetprovider of zijn te vinden op de servicepagina's van deze partijen. Als u hulp nodig heeft bij het vinden van die gegevens, dan hoor ik dat uiteraard graag.

De WinterCheck
Nu de vakantieperiode weer voorbij is, is er een mooie tijd aangebroken om de eigen website weer eens onder een vergrootgrlas te leggen. Klopt de inhoud nog wel? Lijkt de website nog wel op de huisstijl? Voldoet de website nog wel aan de (snel veranderende) standaarden? Kunnen onze klanten er vinden wat ze zoeken?

Veel van mijn klanten kijken zelden naar de eigen website. Jammer eigenlijk aangezien de website al geruime tijd het eerste is dat (nieuwe) klanten van uw bedrijf te zien krijgen. Die eerste indruk is natuurlijk belangrijk maar zal zinloos zijn als die bezoeker vervolgens niet vindt wat hij of zij zoekt. Misschien (en dan heb je mazzel) belt of mailt die bezoeker (lees: potentiƫle klant) wel even... maar de kans is natuurlijk groter dat deze persoon het volgende zoekresultaat in Google aanklikt. Foetsie nieuwe klant.

Maar wat nu? Nou, simpel, nodig mij uit voor De WinterCheck!  Gewoon eens samen achter de computer de eigen website doorlopen. We zien dan samen snel genoeg waar de schoen knelt of waar bezoekers getriggerd kunnen worden om verder te kijken of contact op te nemen.

Tijdens De WinterCheck, bekijken we uw website kritisch aan de hand van de onderstaande punten:

Met de uitkomst van deze checklist kunt u dan zelf bepalen welke zaken u op welke manier wilt laten aanpassen waarna wij er mee aan de slag gaan.

De WinterCheck is vrijblijvend... in het ergste geval kost het u een kop koffie ;-)

Wilt u samen met mij eens door uw site lopen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Mijn contactgegevens vindt u hieronder maar uiteraard kunt u ook gewoon deze e-mail beantwoorden. Wel zo makkelijk.

Tot snel!

Martijn Verhaeg

Wij houden u graag op de hoogte van wat wij doen. Nieuwe projecten, interessante klanten of handige tips. U vindt ze in onze (meestal) maandelijkse nieuwsbrief. Selecteer een nieuwsbrief hieronder om te zien wat u zoal gemist heeft. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan natuurlijk ook, dan mist u niks meer ;-)

 

Mis niks! Meld je aan voor de nieuwsbrief

Aanhef
Voornaam
Tussenvoegsel
Achternaam*
E-mail*
Hoeveel is twee keer 4?
* vereiste velden
Het bedrijf Contact