Zo nu en dan wil je je achterban op de hoogte houden van de laatste feiten, de nieuwste producten of de heetste nieuwtjes. De makkelijkste en snelste manier is natuurlijk om dat te doen via een digitale nieuwsbrief.

Alhoewel mensen vandaag de dag plat worden gemaild met mailings met de meest uiteen lopende onderwerpen, heeft het sturen van een eigen nieuwsbrief nog zeker zin. Zorg er dan echter wel voor dat de boodschap helder en duidelijk is.

De mailingmodule die wij hebben gebouwd heeft een aantal basisfunctionaliteiten waarmee:
- meerdere nieuwsbrieven kunnen worden gemaakt en gewijzigd;
- e-mailadressen kunnen worden toegevoegd, verwijderd en gegroepeerd;
- afzendernamen en -adressen worden ingesteld;
- nieuwsbrieven in verschillende vormen en met verschillende afzenders aan bepaalde groepen worden verzonden.

 

Aan het verzenden van digitale nieuwsbrieven zijn echter wel wat spelregels verbonden.

Opt-in, opt-out en andere wetgeving
Bij het verzenden van nieuwsbrieven is het van belang dat de ontvangers zich ofwel hebben aangemeld (opt-in) ofwel klant zijn van jouw bedrijf en hebben aangegeven dat je ze mag mailen. Deze laatste groep mag je echter alleen mailen mits je in die nieuwsbrief vergelijkbare diensten aanbiedt als ze eerder bij je hebben afgenomen. Verder moeten de ontvangers de mogelijkheid hebben om zich eenvoudig af te melden en mag de mail niet vanaf een no-reply e-mail adres verzonden worden.

De wetgeving met betrekking tot het verzenden van digitale nieuwsbrieven wijzigt echter nog wel eens. Het is dus van belang goed in de gaten te houden of je de adressen in je bestand nog kunt gebruiken om te mailen. Op het internet is veel informatie te vinden met betrekking tot deze wetgeving e-mailcommunicatie.

 

 

Het bedrijf Contact