"Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers onderling.
Via deze media delen mensen verhalen, kennis en ervaringen. Dit doen zij door berichten te publiceren of door gebruik te maken van ingebouwde reactiemogelijkheden. Denk hierbij aan weblogs, waar lezers reacties achterlaten via een reactieformulier of middels trackbacks
...."
Bron: Wikipedia.org


Helemaal rechts ziet u overigens de laatste tweets die wij plaatsen op ons Twitter account @martijnverhaeg. De onderwerpen variëren van internet-gerelateerde items tot actualiteiten en andere hersenspinsels....

 

Social Media is natuurlijk hartstikke hot. Iedereen heeft het er over en doet er wat mee. Wanneer je kind zijn of haar eerste stapjes zet wordt dit eerst via Facebook, Twitter en Hyves wereldkundig gemaakt al dan niet voorzien van harde bewijzen op foto of video.

Leuk voor dit soort privé-berichtjes maar de vraag blijft natuurlijk of social media ook iets toevoegen aan de relatie tussen een bedrijf en een klant... uw bedrijf en uw klant in dit geval...?

Op deze vraag kunt alleen u het antwoord geven. Zitten uw klanten op één of meerdere sociale platformen en zo ja, wil die groep de moeite nemen om u of uw bedrijf te volgen?

Stel dat ze dat doen, u volgen, dan komt natuurlijk het volgende punt: wat gaat u met ze delen?
Denk hier goed over na voordat u de stap in de sociale media neemt. Wat u ook te vertellen heeft, het kan maar beter interessant zijn... want er is niks zo makkelijk als ont-volgen.

Wilt u eens met ons van gedachte wisselen over hoe u social media voor uw bedrijf kunt in zetten? Neem dan contact met ons op >

Het bedrijf Contact